5/26/2019

KROJOVÝ PLES: TVRDONICE

Důkaz, že bych raději měla zůstat schovaná za foťákem.





Netuším, jestli se snažím pobavit, nebo naopak odradit. Každopádně přináším ohlédnutí za folklorní událostí, kterou byl tvrdonský krojový ples.

Hody. Znám je odmalička, ale nikdy se nikomu nepodařilo navléct mě do kroje. Ani nápad. Jako malá jsem se na babičku podívala, jestli to myslí vážně. Když jsem byla starší, znovu jsem kroutila hlavou, protože jsem si jednoduše nedokázala představit mé kostnaté hůlky místo nohou, jak trčí z pod sukně.

Tuto tradici jsem obdivovala jen tiše, zpovzdálí. A vlastně jsem ty holky obdivovala. Že umí tancovat, že umí zpívat, že můžou dýchat.
Přišla totiž doba, kdy jsem začala uvažovat, že bych do toho možná šla - ale to už jsem měla v hlavě zase jiné věci, že už je pozdě, že ostatní umí tancovat, učili se to od dětství... Takové ty běžné kraviny, jak přemluvit samu sebe, že je to vlastně špatný nápad.

Přešlo mě to, tancovat jsem se naučila i bez kroje, místo něj jsem si jen za krk navlékla popruh od foťáku. A najednou se stala součástí. A zbožňuju je. Lidi, tanec... a to víno taky, pochopitelně.

Všechny fotky najdete tady:
Krojový ples Tvrdonice (2019).

Vaše Sova

1 komentář:

  1. Moc pěkné fotky, škoda že sis kroj taky neoblékla. Chtěla bych tě v něm vidět. ,-)

    OdpovědětVymazat