3/27/2019

BLED & BOHINJ

Výlet s ESN (abych poznala nové tváře); Uhnaná k smrti



















O Bledu jsem slyšela jako první. Typické obrázky pro Slovinsko. Kostelíček na ostrůvku na nádherném jezeře s horama okolo. Taky to byla první věc, kterou jsem si představila pokaždé, když se mě někdo zeptal, proč zrovna tam. Protože příroda.

Pochopitelně to bylo místo, kam jsem se za každou cenu chtěla podívat, ale taky jsem si uvědomovala, že to není zase tak daleko, abych tam mohla po vlastní ose. Tentokrát ale výlet zprostředkovalo ESN. Váhala jsem, jestli jet s nimi, protože s mou zkušeností - člověk dá peníze za cestu, někde ho vysadí, spolu se vyfotí, pak ho zase naberou a odvezou domů. To můžu i sama s lidmi, se kterými chci, a ještě levněji. Což jsem potom absolvovala, ale o tom později. Teď jsem na to kývla, abych poznala nové lidi - a na to jsou tyto výlety ideální. A potom party, ale o těch raději pomlčím.

Vzali nás k jezeru Bohinj a později na Bled. Překvapivě nás odpovědělo víc, že Bohinj se nám líbila víc. Klidné, nádherné místo - ideální na procházku. Nebylo tam tolik turistů, voda měla nádherou barvu - fotky nelžou. Některé asi překvapí mé záda, ale o tom zase jindy.


No a k fotce kamzíka se zlatými rohy... zapomněla jsem si jej vyfotit celého, tak máte zvěčněný jiný jeho skvost.

Bled už je turisticky známější (pochopitelně), takže lidí plno. Dostala jsem se do jedné party, která se rozhodla vyjít kopec, ze kterého budeme mít výhled (poslední fotka). Nevěděla jsem, jestli se těším na výhled, nebo je chci zabít, nebo umřít, ale šplhat po vražedných prudkých cestách ověšená foťákem - žádná sranda. Ani nevím, jestli za to výhled stál, protože je kopec plný stromů, které výhledu brání. Možná jsem se víc bavila na cestě dolů - jedna z nás měla strach z výšek, tak byla sranda ji chytat.

Po výšlapu jsme byli tak mrtví, že už jsme zašli jen na zákusek (kremšnita) - doporučuju všem. Z Ines jsme si jej daly na půl a bohatě nám stačilo. Sladko až v... Ale výborný. Ideální tečka na závěr.

Pro mě bylo fajn, že jsem konečně mohla nafotit krajinu. Ale rozhodně bych se tam chtěla vrátit - s minimem lidí (ideální procházka pro dva a flašku vína). A tentokrát si to opravdu vychutnat a nespěchat.

Vaše Sova

3 komentáře:

  1. A byla jsi i na tom ostrůvku s kostelem? Dá se tam dostat?
    Krásná příroda, taky bych se tam chtěla podívat. :-)
    Téda, nevěděla jsem, že máš sovu na zádech. To už je napořád, nebo se to dá nějak smýt?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nebyla, ale dostat se tam samozřejmě dá, loďky mají k dispozici. :) Určitě se tam chci podívat ještě jednou (možná dvakrát :D), tak uvidíme. :) A sova už mě bude zdobit napořád. :)

      Vymazat
  2. Máš boží fotky a ještě božejší tetování! Úžasně ti ladí k vlasům, k osobnosti. :)

    Do Slovinska jsem plánovala dovolenou už před lety, když ještě nebyl Bled tolik profláklý, ale nakonec z ní sešlo. Mrzí mě to doteď. Ono je to od nás kousek, ale bez vlastního auta je podobný roadtrip na plánování logisticky hrozně nešikovný.

    OdpovědětVymazat