7/19/2019

ZÁHŘEB






Návrat do divokého března. Spala jsem něco okolo 3-4 hodin, překvapeně na mě zírali, že jsem opravdu vstala a čekala na ně na zastávce. To už víte, vyprávěla jsem o tom v článku o cestě k Plitvickým jezerům.

Do druhého dne jsme se vyspali dorůžova a rozhodli se prozkoumat samotný Záhřeb. Zavolala jsem Mariji, se kterou jsem se seznámila v zimním semestru - opět díky Erasmu. Než jsem jela, dokopala jsem se do kurzů anglické konverzace, které jsem sice nenáviděla, proklínala (a nevím co ještě), ale díky nim jsem taky poznala nové lidi z cizích zemí. Marija v Záhřebu žije a stala se tak naší průvodkyní. A to jsem jí dala vědět jen tak náhodou, jestli nemá čas, že tam zrovna jsem. A olé.

Doporučila nám Museum of Broken Relationships. Odcházeli jsme rozčarovaní, někteří i se slzama v očích. Já s nima zápasila hned několikrát. Každý obyčejný i neobyčejný předmět u sebe nesl kartu s příběhem - lidé jednoduše předali věci do muzea s tím, aby ukázali sílu vztahů (ať už mileneckých nebo rodinných) dalším.
Den se protáhl v dlouhou noc. A když jsme zrovna s Ines přiopilé vyžíraly ledničku, Marija si začala balit jointa na balkoně a ptala se nás, jestli se nepřidáme. Když jsem si k ní přisedla, s úsměvem jsem se dívala do brzkého rána, jak se celý víkend krásně vydařil a jak se těším na dlouhý spánek - dokud mě Ines nezarazila, že se do 10 musíme vystěhovat, protože majitel potřebuje ubytovat nové lidi. Takže jsem znovu spala asi 3 hodiny.

Neděle už pro mě byla více méně plazící se den. Znovu jsme si prošli město a na závěr se usadili u jezera Jarun. Všichni se jednoznačně shodli na tom, že Lublaň je prostě Lublaň, a najednou jsme o ní mluvili jako o našem domově, kam jsme se po celém víkendu vraceli. Spokojení, unavení. A já to završila tím, že jsem v autě podřimovala, dokud mi nezačala hrát oblíbená písnička, já nevyskočila a nezačala na ostatní mluvit česky. Ty zmatené pohledy Francouzky, Řekyně a Němky nezapomenu. Když jsem usoudila, že mám po zbytek večera opravdu problém do angličtiny přepnout, dlouhý spánek byl jasnou volbou.

Vaše Sova

4 komentáře:

  1. To muzeum zní dost hrůzně. Nevím, jestli bych našla odvahu tam zajít.

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné fotky, líbí se mi, jaké emoce z nich sálají.

    OdpovědětVymazat
  3. Do Záhřebu bych se chtěla podívat. Celkově mě Chorvatsko dost láká, ale vždycky se najde něco jiného kam jedem. Hlavně mi přijde, že v poslední době je Chorvatsko fakt drahé. A s tím přepínám do angličtiny to úplně chápu. Já když jsem unavená, tak nejsem schopná se vyjadřovat ani v češtině, ani v angličtině a motám všechno dohromady.

    OdpovědětVymazat